
Orice afacere care consideră Facebook o platformă esențială în strategia sa de marketing este familiarizată cu reclamele de pe Facebook.
Aceste blocuri de conținut plătite permit companiilor și brandurilor să vizeze anumite segmente demografice și să ajusteze vizibilitatea reclamelor, controlând acțiunile utilizatorilor atunci când aceștia văd o reclamă și urmărind parcursul acestora de la descoperire până la interacțiune.
Desigur, în calitate de utilizator obișnuit al Facebook, reclamele pe care le vezi sunt influențate de activitatea ta pe platformă și de interesele tale. Tot ceea ce faci pe Facebook are un impact asupra reclamelor care îți sunt afișate și asupra companiilor cu care Facebook consideră că ai putea dori să interacționezi.
Ceea ce este mai puțin evident pentru utilizatori este modul în care – și dacă – pot găsi o reclamă cu care au interacționat anterior sau pe care au văzut-o în feed.
Poți Găsi Reclamele Pe Care le-ai Văzut pe Facebook?
Prima întrebare pe care o au utilizatorii este dacă este posibil să găsească reclamele pe care le-au văzut și cu care au interacționat în trecut.
Având în vedere că Facebook schimbă și reîmprospătează feedul pentru fiecare utilizator de fiecare dată când aplicația este deschisă, poate părea imposibil să redescoperi conținutul deja vizualizat.
Din fericire, aici intervine Jurnalul de activitate al Facebook.
Acest jurnal îți permite să revii la conținutul cu care ai interacționat, prin urmărirea tuturor acțiunilor tale pe platformă.
Navighează către setări din meniul din colțul din dreapta jos, apoi selectează „Setări și confidențialitate”, apoi „Jurnal de activitate”.
În secțiunea „Jurnal de activitate” din aplicația Facebook, poți selecta „Reclame și companii” și apoi poți răsfoi o listă cu toate reclamele Facebook cu care ai interacționat anterior.
Așadar, da, este posibil să găsești reclamele pe care le-ai văzut anterior pe Facebook.
Căutarea Unor Reclame Specifice
O altă funcție de care mulți utilizatori Facebook nu sunt conștienți este Biblioteca de reclame.
Această secțiune a platformei Facebook le permite utilizatorilor să caute toate reclamele care rulează în prezent pe întreaga rețea Meta – filtrând rezultatele după cuvinte-cheie, locație și piețe sau categorii specifice.
Dacă vrei să descoperi reclame noi și companii care activează într-un sector sau domeniu de interes pentru tine, aceasta este cea mai bună metodă. Poți salva căutările pentru referințe viitoare și poți descoperi branduri noi de urmărit folosind această funcție.
Puterea Reclamelor pe Facebook
Ambele căi de acces – atât jurnalul de activitate, cât și biblioteca de reclame – îți permit să vezi ce branduri și companii folosesc funcția de conținut plătit a Facebook pentru a crea reclame, fie pentru a-și menține publicul existent, fie pentru a ajunge la noi audiențe.
Sperăm că aceste informații te vor ajuta să folosești mai eficient funcția de reclame, descoperind conținut care te interesează și care îți îmbunătățește experiența pe Facebook.